k zou heel graag mijn verhaal met jullie willen delen van hoe ik mijn eigen inkomen heb kunnen verdienen:

Omdat ik jaren een groot gezin had (2 eigen en 5 pleegkinderen), wilde ik graag iets voor mezelf doen, iets wat IK leuk vond. Ik had het gevoel dat alles maar draaide om het huishouden en de kinderen.

Rond het jaar 2000 begon ik met acrylnagels, opleiding gedaan, veel geoefend en toen kwamen de klanten. Ik vond het er jammer dat de klanten bij me zaten en ik niets te verkopen had. Volgens mij kon dat heel goed samen.

Toen ben ik gaan zoeken op internet, en zag tot mijn verbazing dat Avon Cosmetica weer terug in Nederland was. Toen mijn eigen kinderen klein waren in de jaren 80, heb ik Avon met heel veel plezier gedaan.

Je raadt het al: Ik ben in 2002 weer begonnen met Avon naast mijn nagelen. Daarnaast ben ik ook begonnen met hairextensions en ik geef diverse workshops. Mijn aanbod is heel erg groot.

De bedoeling van dit alles was een leuke bijverdienste, wat mij erg goed lukte.

Nu ben ik sinds een half jaar gescheiden, en nu moet ik in mijn eigen levensonderhoud voorzien.

Een uitkering aanvragen, dat was voor mij de makkelijkste weg. (Ik spreek voor mezelf, ik wil niet zeggen dat een ander een uitkering wel dringend nodig heeft).

Ik heb dat NIET gedaan, sinds juni 2006 kan ik mezelf bedruipen, en ik kan nu in 2007 zeggen: ik verdien meer dan het minimum loon!!!

Helemaal zelf, zonder uitkering of wat dan ook……..

Ik betaal mijn huur, vaste lasten, (dure) auto etc. helemaal zelf!!!!

Ik werk gewoon wit, dus ik sta ingeschreven bij de KvK, ik draag gewoon mijn BTW af.

(Mijn motto: Ik wil best veel belasting betalen, want dan verdien ik ook veel)

Ik heb aan niemand verantwoording af te leggen en ik maak afspraken wanneer IK het wil.

Ik heb nog 2 kleine kindjes op de basisschool, dus ik werk hoofzakelijk tijdens de schooltijden.

Mijn hoofdinkomen bestaat uit Avon, ik ben Consulente en Teamleidster, dat is een vrij vast inkomen per maand. Dat is mijn basis.

Voor de extra heb ik dus de verdienste van acrylnagels, hairextensions en de workshops.

Kijk eens op mijn website, en zie wat voor bezig bijtje ik ben.

Ik zie vaak om mij heen, dat bijvoorbeeld nagelstylistes er na een tijdje het bijltje erbij neergooien, ze stoppen, ze geven het op, ze zien het niet meer zitten.

Jammer, want er is echt geld te verdienen, als je er maar voor openstaat en positief blijft.

Als je honderd keer zegt: het lukt me niet……..ja, dan lukt het je ook niet.

Dus dames…….gewoon ervoor gaan!!!!!

Veel liefs,

Marja

www.nailandhair.nl